گروه ماد

Mega Project & Mixed-Use Project

متخصص کانسپت / معماری / توسعه در پروژه های چندمنظوره - Concept Strategy / Architecture Strategy / Development Strategy

پروژه های چندمنظوره، بعنوان یک الگوی توسعه شهری نوین می باشند. تغییرات تکنولوژی، دموگرافی جمعیتی، فرهنگ و زندگی فردی و اجتماعی باعث شده تا الگوهای زندگی، کار، تفریح و تجارت دستخوش تغییرات اساسی شوند و همین موضوع بر مدل توسعه شهری نیز تاثیرات اساسی داشته است. توسعه مبتنی بر حمل و نقل (Transit Oriented Development) و توسعه پروژه های چندمنظوره (Mixed Use Development) جزو مدلهای تائید شده توسعه شهری در طول دهه اخیر می باشند.

شرکت ماد بعنوان شرکت تخصصی در حوزه توسعه املاک و مستغلات مطابق با روندهای بین المللی، با سابقه حضور در فرآیند برنامه ریزی و توسعه بیش از 10 پروژه چندمنظوره و مگا پروژه و نیز رویکرد جامع و چندمنظوره (Multi-Disciplinary) خود می تواند خدمات موثری به اینگونه پروژه ها در ایران و منطقه ارائه نماید.

پروژه های چندمنظوره در واقع شهرهای کوچکی هستند که در عین تنوع کاربری ها می بایست هویت یکپارچه ای را ایجاد نمایند. بزرگ بودن، تنوع کاربری ها، حجم بالای سرمایه گذاری، جدید بودن و ….. در اینگونه پروژه ها، سبک متفاوتی از فرآیند مدیریت، سرمایه گذاری و توسعه را نیاز دارد. تیم ماد می تواند از منظر الگوبرداری های بین المللی، مطالعات بازار، تعیین هویت پروژه، تناسب کاربری ها از منظر هویت و اقتصاد، چالش های عملکردی و دسترسی ها و ….. در پروژه های چندمنظوره به توسعه دهندگان خدمات مفیدی ارائه نماید.

صنعت ساخت و ساز و توسعه پروژه های ساختمانی بزرگ مقیاس و پیچیده (Mega Project & Mixed Use Project)، در ایران بسیار نوپا می باشد و موفقیت در آن نیازمند ایجاد پلتفرمی حرفه ای تر و به روز تر در همه ابعاد توسعه اعم از سرمایه گذاری، معماری، برندینگ، برنامه ریزی شهری و …..می باشد.

شرکت ماد با تجربه 10 ساله خصوصا در حوزه “پروژه های چندمنظوره و مگاپروژه های ساختمانی” (بیشتر از هر شرکت معماری در ایران) و نیز حضور در کل فرآیند “مطالعات بازار و اقتصادی، طراحی، واگذاری و بهره برداری“، جامع ترین تیم صاحب تجربه در ایران می باشد. همچنین شرکت ماد با توجه به ماموریت کسب و کار خود در صنعت املاک و مستغلات، “روابط بین المللی” گسترده ای داشته و با درک درست از روندهای بین المللی (Real Estate Development Trends) می تواند “تجارب به روز پروژه های موفق جهانی” را به پروژه های ایرانی انتقال دهد و علاوه بر معماران توانمند ایرانی، شرکتهای معماری برتر بین المللی را به پروژه های معظم ایرانی معرفی نماید.

ما بعنوان “طراح کانسپت های مبتنی بر بازار” برای پروژه های ساختمانی (خصوصا پروژه های چندمنظوره و مگا پروژه ها) و نیز دانش و تجربه کافی در معماری و فرآیند توسعه، می توانیم یکپارچه کننده “فرآیند بازار – معماری – توسعه – بازار” در پروژه های معظم باشد.شناخت کافی تیم ماد از سبک ها و توانمندیهای تیم های معماری، در کنار درک و توصیف جامع خواسته های پروژه از تیم معماری (مبتنی بر مطالعات بازار و آنالیزهای اقتصادی و نیز کانسپت در نظر گرفته شده برای پروژه)، بهره وری فرآیند معماری را افزایش داده و این امکان را مالکان و سرمایه گذاران می دهد که از تیم های معماری خود حداکثر خروجی مرتبط و مفید را داشته باشند.

 

– تعریف دورنما و ماموریت پروژه (مگا پروژه ها و پروژه های چندمنظوره)

-برنامه ریزی کاربری ها مطابق با مطالعات بازار، روندهای بین المللی و الگوهای موفق و نیز ساختار اقتصادی پروژه

-شناسایی و الگوبرداری از نمونه های موفق بین المللی

-آنالیز مالی پروژه با سناریوها و ترکیب های مختلف

-برنامه ریزی کانسپت (ریزفضاها، اختصاص فضا، همجواری ها)

-تدوین استراتژی معماری

-تعیین استراتژی توسعه

-تحلیل مالی و طراحی پلتفرم تامین مالی و مدیریت سرمایه گذاری

-هویت سازی و خلق برند

-شناسایی و ارزیابی تیم های معماری و توسعه مستعد و متخصص در حوزه پروژه های چندمنظوره

-مدیریت فرآیند معماری (انتقال کانسپت پروژه و بهینه سازی معماری در راستای خواسته های بازار و چالش های بهره برداری)

-شناسایی و همکاری با برندهای معتبر بهره برداری (کاربران) در بخشهای مختلف پروژه بمنظور انتقال دیدگاه ها و خواسته های تخصصی به تیم معماری

-تدوین برنامه های مارکتینگ و برندینگ ویژه پروژه های چندمنظوره و استراتژی توسعه

 

جایگاه و نقش شرکت ماد در فرآیند معماری پروژه های چندمنظوره و مگاپروژه ها

گروه ماد

مقالات مشابه