گروه ماد

آشنایی با کانسپت Serviced Apartment

maadgroup دسته بندی نشده, املاک مسکونی Leave a Comment

 Serviced apartment دنیایی جدید در صنعت هتلداری و املاک محسوب می شود که می توان آن را جایی بین هتل و منزل در نظر گرفت ، به راحتی منزل در سطح امکانات یک هتل چند ستاره.

همانطور که از اسم این سبک از مهمانپذیری مشخص است اساس و ویژگی این ساختمان ها بر مبنای ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان شکل گرفته است . نیازهایی که در چند سال اخیر با تغییر رفتار مشتریان هتل ها بوجود آمد و صنعت گردشگری و هتلداری با ایجاد این مدل سعی بر شکستن حد و مرز بین هتل و منزل مشتری نمود .

تصور کنید همانطور که در منزل خودتان با آرامش بر روی کاناپه لم داده اید و یا دارید ایمیل های کاری خودتان و حتی کنفرانس اینترنتی از راه دورتان را مدیریت میکنید با فشردن یک دکمه خدمتکار برای جمع آوری لباس های کثیف حاضر بشود و تازه اینکه دست خالی هم نیست شاید چند بسته مواد غذایی سفارش داده شده توسط شما را هم با خود آورده باشد .

گروه ماد

ما در فرهنگ خودمان ضرب المثلی داریم ” که هیچ جا خونه آدم نمیشه” این یک شناخت مشترک انسانی در جوامع مختلف چه اروپایی ها چه آسیای شرقی ها همه در خانه احساس آرامش و راحتی بیشتری دارند  ، نیاز به خلوت و فضای خصوصی منحصر بفرد که بتوان به آن فضا احساس تعلق پیدا کرد .

این کلید واژه ها باعث شکل گیری صنعت serviced apartments شد . به طور مثال هنگامی که خانواده شما به سفر می روند بتوانند در یک فضایی در بیشترین حد آرامش نزدیکترین حالت به منزل یعنی در دسترس بودن امکانات یک خانه مسکونی مثل آشپزخانه تجهیز شده و کامل ، اتاق خواب های بزرگ و حتی فضای نشیمن مناسب یک خانواده قرار بگیرند . در عین حال بهترین خدمات ممکن مثل باشگاه ورزشی ، استخر ، خدمات نظافتی ، فراهم بودن تکنولوژی مناسب و اینترنت مطلوب را هم تجربه کنند .

گروه ماد

هر چه این صنعت با نیازهای مشتری تعامل بیشتری پیدا کرد در مقابل مشتری هم ارتباط بیشتری با این سبک نوین برقرار کرد . مهم ترین مساله کاهش هزینه ها بود . افرادی که در طول سفرهای کاری خود در مدت زمان های طولانی تر نیاز به اقامت در شهرهای مختلف را داشته باشند سخت از پس هزینه های هتل ها بر می آیند نگوییم پول ندارند خیلی هم پولدار هستند اما وقتی روش های کم هزینه تری بوجود آمده چرا از آن استفاده نکنند ؟ شاید در وهله اول کاهش هزینه های تغذیه و رستوران ها و یا کاهش هزینه های بالاسری هتل ها به چشم بیاید اما مطالعات نشان داد هنگامی مدیران و نماینده های کمپانی های بزرگ برای انجام مذاکرات تخصصی خود روزهای بیشتری را در شهرهای مختلف سپری می کنند بیشترین سطح استرس به آنها تحمیل می گردد . ایجاد ارتباط با محل سکونت حتی در کوتاه مدت باعث کاهش استرس می گردد ، نگاه به سکونتگاه به عنوان یک سرپناه و محل آرامش ، وجود امکاناتی که به شما احساس استقلال و فعالیت در منزل بدهد مثل آشپزی ، فضای نشیمن دلباز و دکوراسیون خانگی باعث ایجاد حس تعلق به فضا می گردد . هر چه این حس قوی تر گردد آرامش به هنگام حضور در سکونتگاه بیشتر می شود .

حالا اگر همین فرآیند در کنار خدماتی مانند باشگاه ورزشی ، استخر و ماساژ و خدمتکاران و  کانسیرژ قرار بگیرد بدون شک استرس کم و احساس مطلوب تری به شرایط محیطی پیدا می شود و در نتیجه بهره وری در فرایند های تجاری آن هم در سطوح بین المللی افزایش خواهد یافت .

گروه ماد

بر اساس نیاز های موجود مدل های مختلفی برای ارائه خدمات در این سبک سکونتگاهی وجود دارد که بر اساس شرایط جغرافیایی و فرهنگ های مختلف موارد مختلفی  به آن کم و زیاد می شود اما در حالت عمومی سه مدل زیر در این صنعت بیشتر دیده می شود :

Serviced apartment

یک فضای مجهز خانگی  نرمال در یک ساختمان مسکونی که دارای خدمات و ویژگی خاص در خود ساختمان است و هر کس می تواند دسترسی 24 ساعته به خدمات ساختمان داشته باشد .

محدودیت های استفاده از امکانات وجود ندارد و هر کس متناسب با برنامه شخصی خود می تواند از آن استفاده کند .

Aparthotels

همان serviced apartment در یک ساختمان مسکونی مجزا که دارای خدمات هتلی می باشد که به صورت 24 ساعته پذیرش دارد . این ساختمان ها عموما دارای تجهیزات ورزشی ، استخر و فضاهای نشیمن عمومی بزرگ  و لانژ می باشند .

اصطلاحا به اتاق ها سوئیت می گویند ولی کاملا فضاها در نزدیک ترین حالت ممکن به منازل مسکونی طراحی شده است.

Corporate housing

آپارتمان های مبله اشتراکی و یا خانه های مجزا که برای اجاره و واگذاری موقتی ( معمولا 30 روزه ) مناسب برای کمپانی ها و بیزینس های شخصی که نیاز به حضور طولانی مدت در فضایی مطلوب با امکانات مناسب و در عین حال کم هزینه می باشند .

بعضی مدل های کسب و کار موقعیت مکانی ثابت ندارند مانند طراحان و freelance activities که در مدت زمان کوتاه شاید کمتر از 6 ماه لازم باشد از محل یا شهری به منطقه ای دیگر سفر کنند .

گروه ماد

تفاوت هتل با serviced apartments:

مدت زمان اقامت

مبلمان و تجهیزات خانه

امکانات رفاهی

سازگاری با محیط

فضای بزرگ تر

کاربری آشپزخانه

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *